نادیانادیا، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 10 روز سن داره

نادیا امید زندگی ما

LIKE A GIRL

1393/5/21 10:48
نویسنده : مامان
361 بازدید
اشتراک گذاری

امروز یک ویدیو دیدم که واقعاً تاثیر گذار بود . به نام " مثل دخترها" .

این ویدیو در مورد این عبارته .

وقتی این عبارت رو برای دخترهای زیر ده سال به کار میبرن به نظرشون یعنی با بهترین شیوه اون کار رو انجام بده. مثلاً وقتی میگن : مثل دختر ها بدو. یعنی با بیشترین سرعتت بدو. وقتی میگن مثل دخترها مبارزه کن یعنی به بهترین شکل مبارزه کن.

در حالیکه از سن 12 سالگی به بعد این کلمه معنای دیگری پیدا میکنه . معنایی که جامعه به اون میده و نه تنها در اینجا در تمام دنیا، و اعتماد به نفس دختران رو ازشون میگیره.

در حالیکه بنا به گفته دکتر هولاکویی :  دختران در ابتدای زندگی خود بسیار از پسران جلوترند. در گفتار ، حرکت و... و این بخاطر توانایی بالای اونها نسبت به پسرانه ولی چیزی که در بزرگسالی باعث جا ماندن دختران از پسران میشه تنها و تنها کاهش اعتماد به نفس اونها ست که اون هم توسط جامعه در اونها ایجاد میشه.

جالبه وقتی یک دختری تو سن یک تا یک و نیم سالگی زبون باز میکنه و جمله میگه و اظهار نظر میکنه میگن چون دختره اینطوریه و از پسرها حتی تا سن دو و نیم سالگی هم انتظار حرف زدن رو ندارند چون پسره. ولی هیچوقت نمیگن این بخاطر توانایی بالای دختران هست.

چه خوبه که هر کسی تلاش کنه تا به این عبارت معنای زیبایی ببخشه فرقی نمیکنه زن یا مرد. داشتن زنان با اعتماد به نفس داشتن مادران و همسران مقتدر و در نهایت جامعه ای قدرتمنده.

مثل دخترها یعنی مثل دخترها قوی باش و نهایت تلاشت رو بکن ، چون تو توانمندی.

http://uplod.ir/7s6syzg4g6x7/Like_a_girl.mp4.htm

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان خدیجه
27 مرداد 93 9:15
نادیا جون تولد4 سالگیت مبارک ---- مرس عزیزم